SVEDOK Internet



Broj 1198.

Poseta
5822820

Gospođa Sonja Licht, „king maker“ ili „gospodarica lutaka“

Govorite li drugosrbijanski?

Ti javni izvršitelji su privatna, legalizovana mafija Aleksandra Vučića i ove vlasti

Tunel na kraju svetla

Mafijaške “kombinacije” i “ugrađivanje” kod mene nikad ne prolaze


          Redakcija Pretplata Marketing Tekstovi tekst Iz starih brojeva Mali oglasi

Požar u crkvi Notr Dam u Parizu i skandalozne objave vodećih pro-režimskih listova u Srbiji
Samoubistvo Srbije iz zasede u režiji tabloida „Informer“ i „Alo“
Piše: Milan Dinić – London

       Požar u čuvenoj crkvi Notr Dam u Parizu, koja je na listi spomenika kulture UNESKO-a, budno je propraćen u svetu. Dok su ljudi širom planete – od svetskih lidera, preko filmskih zvezda pa do običnog sveta – bili u šoku i neverici, redakcije beogradskih tabloida „Informer“ i „Alo“ na intenet su postavile tekstove koji, iako jesu u duhu njihovog senzacionalističkog pristupa novinarstvu, nisu dostojni normalnih ljudi, a da zlo bude veće, tom objavom su direktno naneli štetu Srbiji.
       Snimci požara u Notr Damu su mnoge u Srbiji i regionu podsetile na scene gorenja srpskih crkava na Kosovu (koje su, za razliku od Notr Dama, namerno zapaljene) kao i scene požara koji je zahvatio Hilandar 2004. godine. Mnogi su komentairšući dešavanja uvezi sa Notr Damom, pomenuli i te događaje.
       Ali, jedno je pomenuti dve nesreće, a drugo je likovati nad jednom nesrećom pravdajući to drugom nesrećom.
       Srpski tabloidi (ili, preciznije, „blatoidi“) su nešto specijalno, potpuno drugačije od originalnih tabloida. Sama reč „tabloid“ – prvi put upotrebljena u Engleskoj na kraju 19. veka da označi „presovan“ farmaceutski proizvod – znači nešto sažeto, kompaktno spakovano, „sažvakano“. Prema Oksfordskom rečniku, „tabloidno novinarstvo“ 1901. označavalo je novine koje imaju „sažvakan“ sadržaj, pojednostavljen i predstavljen na formatu koji se lako čita. Vremenom, od naglaska na mali format novina (manji od takozvanog „broadsheet“ formata, odnosno formata „širokih listova“ na kome su štampane novine koje slove za ozbiljne) značenje reči tablid preneto je na tip sadržaja – senzacionalističkog, špekulativnog, skandaloznog – kojim se bave „tabloidni listovi“.
       Međutim, srpski tabloidi su, reklo bi se, „doktori nauka“ za engleske ili bilo koje druge – ne zato što su kreativni i inovativni već, zato što ne prezaju ni od čega i zato što ne znaju za dno, pogotovo kada se radi o izmišljanju, uvredama ili potpunoj zameni teza.
       Kada se na to doda igranje na kartu naglašavanja strahova i verovanja najprimitivnijih slojeva nekog društva – srpski tabloidi su tu bez premca!
       Konkretno, „Informer“ je na vest o požaru u Notrdamu reagovao – za taj list tradicionalnom - špekulacijom baziranom na potpunom idiotluku: „Stigla ih božja kazna“. Podnaslov teksta glasi: „Francuzi pre šest meseci okačili zastavu lažne države Kosovo u katedrali Notr Dam, SADA JE UNIŠTAVA VATRENA STIHIJA“ (velika slova data u originalu podnaslova, napomena „Svedoka“). Sličan komentar imao je i list „Alo“.
       Na stranu što bi tumačenje božje volje pa i božje kazne verovatno trebalo ostaviti crkvi ili vernicima, senzacionalizam kojim se redovno koriste „Informer“ i „Alo“ ne samo da vređa svakoga ko ima malo mozga i dostojanstva već, u ovom slučaju direktno je pomogao da se izazove skandal koji su odmah iskoristili oni koji se gotovo profesionalno bave pljuvanjem po Srbiji, da ponove svoje decenijske tvrdnje kako su Srbi „necivilizovani“, „rasisti“, „divljaci“...
       Ova dva lista, koji redovno optužuju opoziciju i neistomišljenike aktuelne vlasti da rade protiv Srbije, inicijalnom reakcijom na požar u Notr Damu naneli su direktnu štetu srpskim interesima. Naime, kako su „Informer“ i „Alo“ na društvenim mrežama objavio tekst sa pomenutim naslovom, tako su ga odmah podelili pojedini zapadni autori koji se (većinom tendenciozno) bave Balkanom, kao i albanski i bošnjački propagandisti koji imaju veliki uticaj na društvenim mrežama i praćeni su od novinara vodećih svetskih reakcija. Najviše je deljen napis „Informera“ uz komentare da dok se ceo svet zgražava nad požarom, Srbi likuju. I, naravno, krenula je lavina pljuvačina po Srbima i Srbiji: da su rasisti, da ne mogu da se oslobode mržnje, da za sve koriste propagandu... Dva dana kasnije, 17. aprila, Radio Slobodna Evropa – koji se zvanično finansira od vlade SAD a oformljena je u cilju promovisanja zapadnog pogleda na stvari, i, koji kada je o Balkanu reč gotovo uvek izveštava negativno i tendenciozno o bilo čemu što ima veze sa Srbijom – objavio je članak u kome su se bavili napisima „Informera“ i „Alo“.
       Trebalo bi svakako napomenuti da su na sramnu objavu „Informera“ i „Alo“ reagovali i mnogi drugi ljudi u Srbiji i van nje, koji su skrenuli pažnju na sramno izveštavanje tog lista i ukazali da to nije većinski stav Srbije i Srba. Nažalost, taj sentiment je tek naknadno prenet među zapadnim autorima, ako mnogi se uopšte nisu ni ograđivali da iza toga ne stoje „svi Srbi“.
       Da zlo bude veće, „Informer“ i „Alo“ su – očito nakon burne reakcije – izbrisali sporni tekst i uklonili ga sa društvenih mreža bez ikakvog objašnjenja, što je izazvalo novi talas osuda i reakcija i, naravno, novi red pljuvanja po Srbima i optužbama za rasizam.
       (Ne)iznenađuje da se povodom svega ovoga nije oglasio ni urednik „Informera“ Dragan J. Vučićević (koji je, da podsetimo, bio jedan od urednika „Presa“ koji je u vreme apsolutne vlasti DS-a bio udarna propagandna pesnica Dragana Đilasa i tadašnje vlasti), a koji je inače brz na Tviteru da reaguje kad treba da se pljune neko iz opozicije ili brani vlast.
       Međutim, ako Tviter ćutanje DJ Vučićevića ne iznenađuje, svakako iznenađuje da ni Tviter profil predsednika Vučića – koji, poput svih lidera u regionu i svetu – služi za PR kampanju, nije objavio ni reč o nesreći u Parizu. Dok su PR službe sa Tviter profila svih regionalnih i svetskih lidera objavljivale standardne fraze o tome kako su „šokirani“, kako im je „teško“, kako su „u mislima sa građanima Francuske“ i ostale kovanice koje se samo kopiraju i nalepe kad god se neka nesreća desi, Tviter profil Aleksandra Vučića, ni 24 časa posle izbijanja požara u Notrdamu, nije imao ništa osim jednog novog tvita, po običaju, usmerenog na propagandu ka domaćoj javnosti: „Srbija može bolje, više, drugačije“, sa linkom na tekst sa sajta „vucic.rs“ (pošto, ni državni, ni stranački predznak nisu ništa naspram pet slova prezimena iza koga stoji čovek koji gori od želje da ima važnu ulogu u čovečanstvu).
       Istina, zvaničan nalog predsednika Srbije – koji ima četiri puta manje pratilaca od njegovog stranačkog profila (70 hiljada nastpam 280 hiljada) objavio je tvit na engleskom i srpskom u vezi sa požarom u Notr Damu, ali nekoliko sati nakon nesreće.
       Kao što smo više puta pominjali u „Svedoku“, a najskorije u prethodnom broju kada smo objavili tekst u kome smo naveli primere kako se kontinuirano sprovodi medijska propaganda protiv Srbije i Srba i kako srpska država ne radi apsolutno ništa tim povodom, opet napominjemo istu stvar: umesto što svoj tviter profil i armiju botova (preko 3500!) koristi za pljuvanje po svakome ko se drzne da nešto kritički izjavi o aktuelnom režimu, Vučić, ili njegovi PR-magovi, bi mogli da svoje propagandne veštine upotrebe jednom i prema spolja. Možda bi mogao od 3500 „botova“ da izdvoji jedan odsto, odnosno 35 koje bi naučili engleski i onda bi „botovali“ malo za državu a ne samo za stranku?
       Srbija i Srbi su decenijama izloženi organizovanoj i lukavoj kampanji laži i izmišljotina, koje određene grupe šire preko društvenih mreža sa ciljem da se nastavi dehumanizacija Srba kako bi se delegitimisala njihova prava i kako bi se opravdao neki novi zločin ili nepravda prema njima. Decenijama kukamo kako nam je imidž u svetu loš i kako smo žrtve propagande a ne samo da ne radimo ništa organizovano da se tome suprotstavimo, nego sami sebi skačemo u stomak objavama poput one koju su dali „Informer“ i „Alo“.
       Da stvar bude još glupavija i bezobzirnija – „Informer“ je nakon brisanja skandaloznog teksta objavio novi tekst u kome citira francuskog humanitarca Anroa Gujona koji poziva ljude da ne likuju nad požarom?!

Turski mediji pravili neumesne paralele
Notr Dam i „genocid nad Jermenima“?!
       ĐNeumesne komentare nisu objavili samo „Informer“ i „Alo“. Jedan turski medij objavio je vest da je u crkvi Notr Dam izbio požar, dodavši da se crkva nalazi u Parizu, „glavnom grafu Francuske, koja je priznala takozvani „genocid nad Jermenima“.
       Kakve veze požar i genocid nad Jermenima imaju, nije jasno. Opaska se odnosi na činjenicu da je francuski predsednik Emanuel Makron nedavno potpisao odlku da se 24. april u Francuskoj proglasi Danom sećanja na genocid nad Jermenima u Otomanskoj imperiji, što je dovelo do zahlađenja odnosa dve zemlje.
       U periodu od 1915. do 1923. u masovnom pogromu nad Jermenima osmanske vlasti su ubile preko 1.5 miliona ljudi. Turska odbacuje da se radi o genocidu i osporava brojke.
Notr Dam – crkvu koju su proslavili Viktor Igo i Dizni
       Crkva Notr Dam podignuta je u 12. veku i u njoj se nalaze velika kulturna blaga, kao što su trnov venac za koji se veruje da ga je Isus Hrist nosio na putu ka Golgoti, zatim mošti nekoliko francuskih svetaca kao i prekrasna prozorska rozeta koja predstavlja jedan od najlepših umetničkih dostignuća srednjeg veka.
       Međutim, kako primećuje politikolog dr Dragan Šljivić koji se bavi religijskim pitanjima, „primer Bogorodičine crkve u Parizu može da nam bude poučan i zbog toga što na njemu vidimo značaj popularne kulture u održavanju svesti o značaju i lepoti nekog spomenika. Podsetiću da je ruiniranu katedralu već jednom spasilo delo Viktora Igoa o sudbini njenog zvonara. U 20. veku sličan efekat su imali igrani i crtani filmovi“.
Preko milijardu evra za obnovu Notr Dama
       Manje od 24-časa od izbijanja požara u Notr Damu, ljudi širom sveta najavili su donacije vredne stotine milioma evra, a dva dana kasnije premašena je cifra od milijardu. Da li je stvarno toliko novca potrebno, pitanje je. Francuska je najavila da će pozvati arhitekte da daju svoje preldoge rešenja a po svemu sudeću Notr Dam će imati znatno drugačiji izgled posle renovacije.
       U pomoć su odmah uskočile i najviđenije francuske biznis porodice i biznismeni: Bernard Arnault, direktor „Luj Vitona“ - 200 miliona evra; porodica Betankur (vlasnici Loreala) – 200 miliona evra; Fransoa-Anrti Pino (muž Selme Hajek i čelnik porodice koja upravlja konglomeratom KERING) – 200 milina evra; francuska naftna kompanija M total – 100 milina evra. Milionske donacije su najavili i drugi iskanuti ljudi i kompanije širom sveta. Za manje od sat vremena od kada je pokrenut apel najavljene su donacije u iznosu od 700 milina evra za obnovu Notr Dama. Pomoć su ponudili i ruski predsednik Vladimir Putin kao i niz država i organizacija širom sveta.
       Iako su stručnjaci procenili da bi za obnovu trebalo 10 do 15 godina, francuski predsednik Emanuel Makron najavio je da će Notr Dam biti obnovljen za pet godina i da će biti još lepši.






















































































          Redakcija Pretplata Marketing Tekstovi tekst Iz starih brojeva Mali oglasi

Designed by Ivan Markovic - XENOX