SVEDOK Internet



Broj 1198.

Poseta
5822666

Gospođa Sonja Licht, „king maker“ ili „gospodarica lutaka“

Govorite li drugosrbijanski?

Ti javni izvršitelji su privatna, legalizovana mafija Aleksandra Vučića i ove vlasti

Tunel na kraju svetla

Mafijaške “kombinacije” i “ugrađivanje” kod mene nikad ne prolaze


          Redakcija Pretplata Marketing Tekstovi tekst Iz starih brojeva Mali oglasi

Skandalozno ponašanje učenika u Sedmoj beogradskoj gimnaziji u Mirijevu
Profesor OŠAMARIO učenicu Učenik NOKAUTIRAO profesora
Piše: Vladan Dinić

       Da li je u Sedmoj beogradskoj gimnaziji u Beogradu skandaloznim, besprizornim i nevaspitanim ponašanjem učenika i šamarom profesora fizike Zvonka Obradovića, potom njegovim nokautiranjem, ali još više i skandaloznim izjavama Zorane Mihajlović, ministra saobraćaja, građevinarstva i infrastrukture u Vladi Srbije i nekih školskih psihologa – konačno udaren glogov kolac u raspamećeno srpsko obrazovanje?!
       Zorana Mihajlović, potpredsednik Vlade Srbije, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, predsednik Koordinacionog tela za rodnu ravnopravnost, ne časeći ni časa, bez pravih informacija, ali i upoznavanja sa neslavnim događanjima u Sedmoj beogradskoj gimnaziji u Mirijevu, očito i dosta bahato – odmah je “najoštrije osudila” nasilno ponašanje profesora fizike Zvonka Obradovića!
       I, ne samo to, ona, Zorana je – “zgrožena”?!
       - Zgrožena sam ovim postupkom, kao žena i majka. U vremenu kada država čini sve da smanji nasilje, ogromnu pošast svakog društva, apsolutno je neprihvatljivo i za svaku osudu da bilo ko, a posebno prosvetni radnici, šamaraju decu. I dok se borimo da se nasilje nad ženama iskoreni, ukazujući svakodnevno da mlade, treba da učimo toleranciji, nenasilju i poštovanju, imamo situaciju da onaj ko treba da ih podučava, sprovodi upravo suprotno. Da li su to lekcije koje jedna devojčica treba da nauči, da je šamar normalna stvar.
       Sad, kad se slučaj medijski raspliće, ispostavlja se, da je profesor Obradović jedina i prava žrtva slučaja u Mirijevu, meta razularene grupe učenika, od kojih se jedan, ako je verovati novinama, usudio, ne samo da podigne ruku, već i da triputa udari svog profesora?!
       Ako je tako, a izgleda da je – tako, za početak naša svemoćna ministarka Zorana Mihajlović bi morala da se bar izvini profesoru Obradoviću!
       Jer, ispostavlja se, da je profesor Obradović šikaniran, ismejavan, maltretiran, izazivan, često i histeričnim izlivima besa jedne učenice J.K. (16) koja nije bila zadovoljna ocenom na kontrolnom, ali i to bi trebalo, reći uz frenetičnu pomoć i podršku drugova i drugarica iz razreda, koji su se, u jednom trenutku ponašali kao da su učesnici zloglasnih “farmi” i “parova”, ili razulareni navijači nekih fudbalskih klubova, kojima, po sopstvenom priznanju, ni svemoćni predsednik Srbije Aleksandar Vućić “ne može ništa”?!
       Profesor Zvonko Obradović koji je na času fizike u Sedmoj beogradskoj gimnaziji, posle rasprave sa učenicima, učenici J. K. lupio šamar, uputio je medijima pismo u kome je ispričao svoju stranu i svoje viđenje incindeta koji je šokirao sve normalne ljude, neke zbog profesorskog šamara, a druge zbog bahatih i razularenih učenika koji sve češće u školske klupe unose svoje nevaspitanje i bahatost...
       - Ovim pismom želim da odogovorim na besomučne laži koje su pisane o meni, jer „kao profesor i pedagog osećam moralnu obavezu da odbranim svoj ugled“.
       - Dana 18.aprila 2019. godine za vreme trećeg časa na kojem je rađena analiza kontrolnog zadatka, učenica J.K. je bila nezadovoljna svojom ocenom koju je dobila, u pitanju je ocena jedan. Za dvojku je bilo potrebno da se ima 45 poena, a ona je imala 30 - započinje ispovest Obradović.
       Kako je naveo u pismu dalje, učenica je svoje nezadovoljstvo dobijenom ocenom „izražavala kroz histeričnu viku“.
       - Opomenuo sam je i rekao da ne može tako da se ponaša, nakon čega je učenica sela na klupu i okrenula mi leđa. Na moja upozorenja, ona je odgovarala sa:
       „Niste vi nikakav čovek, ni autoritet kada ja ovako mogu da sedim i ne možeš mi ništa‘‘ - tvrdi Obradović.
       Profesor Obradović dodaje da je posle toga učenicu J. K. uputio na razgovor kod direktora...
       - Dete mi se na to unelo u facu i reklo: „Ajde izbaci me, ako možeš“ i uštinuvši me, onda se okrenula tako da me je kikom udarila po očima. U tom trenutku, u stanju neuračunjljivosti, za šta imam dokaz od psihijatra, ja sam je ošamario, piše u otvorenom pismu javnosti profesor fizike ove beogradske gimnazije.
       Kako dalje tvrdi, “posle toga je učenik P. P. ustao i tri puta me udario u glavu”.
       - Zbog njegovih udaraca lekari su konstantovali da je trauma pretrpljena i stavili mi kragnu!
       Obrenović dodaje je odlučio da protiv učenika J. K. i P. P. podnese krivičnu prijavu.
       - Moje delanje putem šamara je bilo posledica nužne odbrane koja se desila u stanju neuračunljivosti.
       Miroslav Markićević, direktor škole rekao je za medije da je do incidenta došlo u prepodnevnoj smeni.
       - U prepodnevnoj smeni jedno odeljenje drugog razreda imalo je čas fizike. Kolega je doneo rezultate pismene provere znanja, a đaci su protestovali protiv toga kakve su ocene dobili. Krenuli su da se raspravljaju oko toga, profesor je više puta pozvao učenicu tog odeljenja da se smiri, a zatim je ošamario. Nastupio je opšti metež, deca su skočila da spreče incident i da odbrane drugaricu.
       * Prema priči Dragice Kitanović, školskog pedagoga, nakon što je profesor ošamario J. K., njena drugarica skočila je u odbranu, te je i ona dobila šamar. U želji da zaštite svoje školske drugarice, dečaci iz tog odeljenja su ustali i napali profesora.
       - U međuvremenu, ja sam bio u školi sa pomoćnicom i pedagogom. Culi smo vrisku dece i brzo se spustili do odeljenja, ali taj metež se vrlo brzo završio. Odveli smo profesora, razgovarali smo sa decom, obavestili smo Hitnu pomoć, policiju, kao i Ministarstvo prosvete, istakao je direktor Markićević.
       Nakon što su pregledali učenike, lekari Hitne pomoći konstatovali su da nemaju povrede, dok je profesor Obradović zbog visokog pritiska, u pratnji policije, prevezen u Urgentni centar.
       - Kolegu grize savest zbog toga što je uradio, ali to mu uopšte ne olakšava poziciju u kojoj se nalazi. Prosto, naš zakon deklariše nultu toleranciju na nasilje u školama. Šta se tačno dešavalo, utvrdiće se u disciplinskom postupku. Utvrđivanje tačnih okolnosti mora se obaviti u skladu sa pravilniku o protokolu postupanja ustanove u odgovoru na nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje. Iza toga sledi svakako disciplinska odgovornost profesora, ali i, ukoliko se utvrdi, svih ostalih učesnika u događaju, objašnjava direktor Markićević.
       Inače, profesor Zvonko Obradović je u Sedmoj beogradskoj gimnaziji zaposlen od oktobra 2017. godine.
       Komentarišući događaje u Sedmoj beogradskoj gimnaziji, školski psiholog Marina Nadejin Simić istakla je za medije da je takav postupak prosvetnog radnika za svaku osudu?!
       - U ovom slučaju ne samo da je ugrožena učenica škole nego je poslata jako loša poruka svima ostalima. Pretpostavljam da taj profesor ima neke svoje probleme, kada je napravio takav ispad. To nije baš tipična situacija...Na stranu što je to strogo zabranjeno, šta je dovelo do toga da udari učenicu? Bez obzira na to šta je dovelo do toga, toj devojčici će ostati trauma, rekla je Nadejin Simić.
       Dakle, za školskog psihologa Marinu Nadejin Simić je sve prosto kao pasulj, da prostije ne može biti?! Ona, iako pojma nije imala šta se tačno dogodilo medijim objašnjava “da taj profesor ima neke svoje probleme?!”
       Pitanje “Svedoka” za Marinu Nadejin Simić: da nije, možda, učenica imala “neke svoje prpoleme”, kad je reagovala, kako je reagovala i da li ona, psiholog, ima dva ili više aršina, jedan za profesora, drugi za učenicu, ili je rekla to što je rekla upravo ne želeći da se, možda izjavom, zameri učenicima, jer eto ni profesor Obradović, niti bilo ko može da nekog đaka urazumi, ili da mu objasni, da je kec na kontrolnom iz neznanja tog učenika, a ne iz profesorskog hira?!
       Premudra, psiholog Nadejin-Simić “zna da je zabranjeno da profesor udari đaka, a eto ne zna, ili se ne seća da li đak, može da šikanira profesora, pa čak i da ga udari?!
       Naravno da je i profesor znao da ne može da udara đaka, to nije sporno, ali ovakvim izlivima nežnosti prema učenici, školski prisholog Marina Nadejin – Simić “a la kart” naručuje dalje rušenje autoriteta prosvenih radnika, i inače odavno poljuljanog obrazovnog sistema u Srbiji, a istovremeno valjda ohrabruje učenike da se ponašaju kako hoće, jer “Vas niko ne sme da bije”?!
       A učenici?
       Da li oni dobijaju zeleno svetlo, da se za svaku jedinicu ostrve na profesora...I da ga nokautiraju.
       Kako je profesor Obradović “znao da je to kažnjivo”, da li je školski psiholog, svojim umećem i znanjem uspeo đacima da prenese – da i učenici ne smeju da se ponašaju, kako se ponašala ova učenica i neki njeni drugari iz razreda prema profesoru Obradoviću?!
       Pa, nije. Naravno.
       Uostalom, tu je i postojeći zakon dodatno dosolio stvar: profesor Obradović će, najverovatnije, ostati bez licence, dakle i posla, učenica i učenik koji je tresnuo profesora, biće kažnjenji ili isključeni s pravom da nastave školovanje u drugoj školi i vuk je pojeo magarca. Do sledećeg prebijanja profesora...
       Iz Ministarstva prosvete kažu da su obavešteni šta se dogodilo u Sedmoj beogradskoj gimnaziji, ali i navode da je profesor koji je ošamario devojčice podneo zahtev direktoru škole da mu se raskine radni odnos iz ličnih razloga.
       - Profesor je prekršio član 111 i 112 Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja u obrazovnim ustanovama kojim je zabranjeno fizičko, psihičko, socijalno, seksualno, digitalno i svako drugo nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje učenika, za šta su predviđene novčana kazna, udaljenje sa rada ili prestanak radnog odnosa - saopštili su iz Ministarstva.
       Dakle, to kaže Zakon i Ministarstvo prosvete.
       A šta kažu taj Zakom i to ministarstvo – koji je član Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja u obrazovnim ustanovama kojim je zabranjeno fizičko, psihičko, socijalno, seksualno, digitalno i svako drugo nasilje, zlostavljanje profesora – prekršen?!
       ... - Oborili su me na pod i udarali po glavi i leđima. Okrenuo sam se i video učenika P. P. kako zamahuje ka meni pesnicom uz reči:
       „*ebaću ti majku, razbiću te“, a potom me udara po slepoočnici - ovako je za Telegraf.rs pričao Zvonko Obradović, profesor koji je na času fizike udario šamar dvema učenicama u Sedmoj beogradskoj gimnaziji.
       U razgovoru sa nama kaže da nikada ranije ni sa jednim odeljenjem nije imao problema, i da je pre ovog nemilog događaja održao čas sa učenicima četvrtog razreda, na kom je sve bilo kako treba.
       - Prvi put u profesorskoj karijeri počeli su problemi kada sam počeo da predajem ovoj generaciji druge godine. Cak u tom odeljenju nisu bezobrazni dečaci, već devojčice. Imaju potrebu da stalno pokazuju neki revolt: ne uče ništa, spavaju na času, njih ne interesuje fizika. One su mi same rekle da su upisale Sedmu beogradsku da bi imale diplomu gimnazije, ali da ih ne interesuje nikakvo znanje. Sa tim devojčicama sam i ranije imao problema, rasprave. Više puta su mi govorile da sam nesposoban i da ne znam da radim, to sam prijavio direktoru i imali smo više puta razgovore na tu temu. Pokušavao sam da im se približim i da kroz jedan još slabiji nivo znanja sa njima razgovaram, da tražim onaj minumum znanja koji bi trebalo da znaju po planu i programu, ali ništa nije vredelo, kaže profesor Zvonko i dodaje.
       - Ta deca su naučena na jedan bezobrazan stav, da kroz život prolaze samo svađom i ružnim rečnikom. Nažalost. Pokušavao sam da zadržim neki nivo, ali je teško kada vas dete vređa i kada vam ne dozvoljava da radite. Koji je onda smisao tog posla? Direktor mi je rekao da je samo trebalo da napustim čas, ali ja sam već dva puta napuštao čas traživši od njega da mi obezbedi uslove za rad. On je razgovarao sa njima, smire se i opet nastave.
       Profesor Zvonko je potom do detalja opisao zbog čega je došlo do njegovog sukoba sa učenicima i kako se, prema njegovim rečima, sve odigralo.
       - Prilikom pregledanja testa, zamolio sam dve devojčice da ostanu kako bismo zajedno dali ocene. One su proanalizirale svaki kontrolni zadatak koji ja pregledam, kada su imale sugestiju rekle su mi, dodao sam bod gde je moglo. Svima sam izašao u susret. Nakon toga opet neko nezadovoljstvo. Kontrolni učenice koja se pobunila nije bio ni za jedan. Dati jednu rečenicu, bez ikakvog smisla, to nije ni za jedan.
       - Svoje nezadovoljstvo izražavala je kroz histeričnu viku, te sam je opomenuo rekavši da ne može tako da se ponaša, nakon čega je učenica sela na klupu i okrenula mi leđa. Na moja upozorenja, ona je odgovarala sa: „Niste Vi nikakav čovek, ni autoritet kada ja ovako mogu da sedim i ne možeš mi ništa“.
       - Onda sam učenicu uputio na razgovor kod direktora, na šta mi se dete unelo u facu i reklo: „Ajde, izbaci me ako možeš“ i uštivnuši me, onda se okrenula tako da me je kikom udarila po očima. U tom trenutku, u stanju neuračunjljivosti, za šta imam dokaz od psihijatra, ja sam je ošamario, te je ubrzo učenik P.P. ustao i tri puta me udario u glavu. Zbog njegovih udaraca lekari su konstantovali da je trauma pretrpljena i stavili mi kragnu.
       Kako profesor Obradović kaže, učenici su ga oborili na pod i nastavili sa udarcima dok im je bio okrenut leđima.
       - Udarali su me više puta, ali od P. P. sam dobio jedan udarac u predelu slepoočnice i jedan jači udarac u predelu vrata i glave. Video sam ga kako zamahuje pesnicom ka meni, uz reči „jebaću ti majku, razbiću te“. Baš kod tog učenika P.P., poklonio sam trojku na kontrolnom. Nakon bezuspešnih pokušaja da ga namolim da nauči nešto, napokon je naučio i rekao sam mu da je kontrolni za 2+, ali da mu poklanjam trojku jer sam video da se potrudio i da sad može da se posveti svom sportu. Da bi me na drugom času, pod izgovorom da je branio drugaricu, s leđa udario 2-3 ili više puta.
       - Ono što je izgubilo kompas to je taj odnos đaka prema profesorima i prema bilo kakvom autoritetu. Sve se svelo na to da učenici gledaju rijalitije i kopiraju odatle način ponašanja. Neznanjem se bore za sebe.
       Iako su se pojavili navodi u nekim medijima da je pre zaposlenja u Sedmoj beogradskoj gimnaziji Zvonko Obradović dobio otkaze u Šestoj i Osmoj gimnaziji, profesor Obradović je to negirao.
       - U Šestoj gimnaziji sam radio na određeno vreme kao zamena, takođe i u Osmoj, i sada je u Sedmoj poslednje tri godine. Nigde nisam dobio otkaz, već raskid jer sam svugde radio na određeno vreme, kao zamena.
       Podsetio se i na jedan događaj iz Šeste gimnazije.
       - Pre jedno 6-7 godina kada sam radio tamo, došao je dečak sa „pežoom 206“, udario ga je neko iz bočne ulice, polomio mu branik i oštetio gumu. I on me pita šta da radi. Ja mu kažem da zameni gumu, ali mi on odgovara da to ne zna da radi. Onda sam ja skinuo sako i zamenio mu gumu, zbog čega su me kolege popreko gledale kada sam se popeo da operem ruke. Rekli su mi:
       „Na šta vam to liči, kolega, vidite li sa kakvim kolenima on dolazi u školu, a sa kakvim vi?“ Moje je bilo ljudski da pomognem, a on će se naučiti.
       Haos koji je nastao u Sedmoj beogradskoj gimnaziji, kada je profesor gimnazije ošamario dve učenice, nastao je, navodno, jer se J. K. (16) pobunila zbog ocene na kontrolnom. Stvari su se tada potpuno otrgle kontroli, a kako đaci iz ovog 2/3 kažu, to nije prvi prvi put da je profesor imao takve ispade. Oni su do detalja opisali šta se tačno desilo u četvrtak na času.
       Šta kažu učenici?
       - Nastao je opšti haos. Imali smo fiziku kao treći čas u prvoj smeni, J. K. se bunila zbog ocene na kontrolnom i govorila profesoru Obradoviću kako njegov način ispitivanja nije u redu. Obradović je dreknuo da je nemirna i da se smiri, a revoltirana devojčica ga je upitala kakav je on autoritet da viče na nju. Onda joj je zalepio šamar, toliko jako da je zamalo pala! Tada su dečaci skočili u njenu odbranu i jedan od njih mu je udario šamar, ali je Obradović nakon toga nasrnuo na još dvoje đaka. Bilo je užasno, devojčice su vrištale - rekao je jedan od učenika koji je prisustvovao celom incidentu i dodao da su sa profesorom Obradovićem već dugo imali probleme:
       - On je mnogo čudan, nekad dođe na čas i bude mnogo miran, ne konstatuje nikog od nas, a nekad samo viče, a čak je šutirao stolove! Očigledno je da je imao problem sa kontrolom besa. Neki su se žalili da ih sreće po hodniku i iz čista mira im stavlja ruku na rame, a to je radio na času. Više puta smo se žalili direktoru na njega.
       Direktor Sedme beogradske gimnazije Miroslav Markićević ističe da oni u školi ne tolerišu nasilje i da ovaj profesor neće raditi sa učenicima do okončanja postupka.
       - Culi smo metež u učionici, sišao sam s pomoćnicom direktora, ni na kraj pameti nam nije palo da je profesor mogao da udari učenicu! Za nama je došla i školska policajka, koja je odvojila profesora od učenika. Odmah smo zvali policiju, Hitnu pomoć i odeljenskog starešinu, koji nam je pomogao i odmah stupio u kontakt s roditeljima. Kada smo napustili učionicu, sa đacima je ostao školski pedagog da bi mogli da popričaju. Profesor je rekao da mu je jasno šta je učinio i da oseća grižu savesti - rekao je Markićević.

Bivši đak o profesoru fizike koji je ošamario učenicu:
„Uvek je bio miran, samo je jednom pukao“
       O naravi profesora fizike Z.O. (57) koji je na času ošamario dve učenice Sedme beogradske gimnazije, ispričao nam je njegov bivši učenik.
       - Pomagao je svima, mogu da kažem, bio je „normalan“, zaista dobar, kada je nama predavao. Za kontrolne zadatke uvek je radio pripremu. Mi smo bili strah i trepet odeljenje, loše, bežali sa časova, retko ko je mogao da izađe na kraj sa nama, ispričao nam je Igor K. (24), nekadašnji učenik Šeste beogradske gimnazije, u kojoj je Z.O. predavao kao zamena.
       Zato je i ostao u čudu povodom vesti da je njegov nekadašnji profesor udario nekoga.
       - Pamtim samo jedan slučaj u kom je ispao iz takta. Profesor je bio stalno miran, a onda se jednom prilikom zacrveno i „pukao“ jer je neko pričao. Međutim, završilo se samo tako što je viknuo i izbacio je ljude koji su pričali - priseća se Igor K.
       Ipak, dodaje, prošlo je nekoliko godina od kada je bio đak ovog profesora.
       Zaposleni u školi ispričali su za „Telegraf.rs“ svoju priču: “na času druge godine došlo je do incidenta kada je jedna devojčica bila nezadovoljna ocenom i pobunila se. Tada ju je profesor ošamario. Druga devojčica krenula je prema njoj da je odbrani i onda je i nju udario. Zatim su dečaci krenuli na profesora kako bi odbranili drugarice i udarili profesora.






















































































          Redakcija Pretplata Marketing Tekstovi tekst Iz starih brojeva Mali oglasi

Designed by Ivan Markovic - XENOX