SVEDOK Internet

1973308

Tajna duge cevi u „audiju“ BG 027 - TK

Jorgovanka i Arsen Lupen

Nemamo nikakvu elitu već karikaturalne figure na zapadnim parama!

Vreme je za stvaranje antikolonijalne elite

Lideri ponosa, spolja i iznutra

Redakcija Pretplata Marketing Tekstovi tekst Iz starih brojeva Mali oglasi

Tragična smrt policajca Milana Valjarevića (33) iz sela Konjuše, nedaleko od Prokuplja, na Kondželjskim barama, na pecanju, izazvala niz nedoumica
Ribolov pod visokim naponom
Piše: Dragoljub Gajević

Kondželjske bare nastale iskopavanjem zemlje za potrebe ciglana iz Male Plane kod Prokuplja, više godina unazad su prava meka za ribolovce ovog kraja.
       Karaša, koga na ovim barama, kažu, ima u izobilju, i u proseku teških između 300 do 600 grama, svakodnevno, na ovim barama lovi veliki broj ljubitelja ribolova.
       I, verovatno, bi ova ribolovačka destinacija ostala u potpunoj tajnosti za širu javnost, da ovih dana na barama nije došlo do tragične pogibije policajca Milana Valjarevića (33) iz sela Konjuše, nedaleko od Prokuplja.
       -Milan Valjarević je nesrećno stradao u ribolovu, a slučaj je hteo da tog nesrećnog i kobnog jutra sa njim na pecanje krene i njegov brat blizanac, takođe policajac, i njihov sestrić. kaže za nedeljnik "Svedok" Siniša Blagojević, načelnik Uprave policije odeljenja u Prokuplju.
       -Slučaj je hteo, kaže Blagojević, da Milan svojim ribolovačkim štapom, dok je zabacivao udicu, dodirne i strujni vod (10.000 volti). Obzirom na strahovitu provodnu moć karbonskog ribolovačkog štapa, Milan je doživeo stravičan strujni udar od koga i pored velikog zalaganja njegovog brata i sestrića, kao i hitno ukazane pomoći ekipe Medicinskog centra iz Prokuplja nije preživeo.
       Uviđaj obavljen na licu mesta od policije iz Prokuplja, čiji je radnik bio i Milan Valjarević, samo je potvrdio da je Milan stradao nesrećnim slučajem.
       - Milan, tog jutra nije bio na radnom zadatku, kaže Siniša Blagojević, načelnik MUP-a odelenja u Prokuplju. Njegova smrt nas je sve duboko potresla, a dalji tok istrage nastaviće istražni organi prokupačkog pravosuđa. Njegova smrt je, ujedno, još jedno veliko upozorenje jer ovo nije prvi slučaj u Srbiji da ljubitelji ribolova stradaju od strujnog udara izazvanim dodirom ribolovačkog štapa i strujnog voda.
       - Nije na meni, kaže prvi toplički policajac Siniša Blagojević, da pokrećem pitanje kvaliteta ribolovačke opreme, ali mogu da zamolim ljude iz srpskih ribolovačkih organizacija da to što pre učine.
       U prokupačkoj Elektrodistribuciji su, takođe, šokirani nesrećnim slučajem.
       Za nedeljnik "Svedok" Bratislav Sinanović, direktor prokupačkog odeljenja elektrodistribucije kaže:
       - Ovaj nesrećni slučaj nas je pogodio kao grom iz vedrog neba. Obišli smo mesto pogibije mladog policajca, i ne bismo da bilo šta kažemo pre nego organi istrage ne utvrde kako je došlo do ovog do sada, u Toplici, ne zabeleženog slučaja.
       Mesto pogibije Milana Valjarevića, Kondželjske bare, obišla je i ekipa nedeljnika "Svedok".
       Slučaj je hteo da na barama zateknemo Srđana Spasića načelnika centra Ministarstva odbrane u Prokuplju kao i njegove kolege bivše pripadnike vojske Srbije, Dušana Radivojevića, danas penzionisanog zastavnika, i Srboljuba Pavlovića, danas radnika ciglane iz Male plane koja je više godina unazad za potrebe svoje proizvodnje na prostoru današnjih bara, vršila iskopavanje zemlje za izradu ciglarskih blokova.
       - Često smo ovde na pecanju, i to obično u popodnevnim satima posle posla, kaže Srđan Spasić. - Pogibija Milana nas je stravično potresla i pokolebala, mnoge je čak i uplašila, jer nije jednostavno kretati se obalom gde je Milan stradao.
       Ono što nam je Zzapalo za oko" je da su sva trojica su u rukama imali opremu, sličnu, kao što je koristio i nesrećni Milan Valjarević; karbonske štapove dužine 7 metara na kojima vidno obeleženo stoji opasnost od groma i strujnog udara.
       - Kako se odreći ove ribolovačke opreme, kaže zastavnik Radivojević, kad su štapovi ovog proizvođača i pored velike dužine najlakši. I ne samo mi, već svi na ovim barama, pa i na svim rekama i jezerima, danas u Srbiji koriste sličnu opremu u ribolovu.
       Možda je zastavnik Radivojević u pravu, kad je u pitanju oprema, ali je potrebno objasniti - šta je to što sve ribolovce na ovim barama tera da love na dužini od stotinak metara ispod samih strujnih vodova, i ako na barama ima mesta za više stotina ribolovaca na kojima nema gotovo nikakve opasnosti da bilo ko strada, pa i neplivači, jer su bare plitke!?
       Reči, koje su izrekli Spasić, Radivojević i Pavlović samo potvrđuju konstataciju onih koji se ne bave pecanjem, već kibicovanjem, da su ribolovci na ovim barama odavno izgubili pamet, i da je neko pre ili kasnije morao da strada.
       - Mnogi ribolovci ne znaju, kaže Srđan Spasić načelnik Ministarstva odbrane, odelenja u Prokuplju, da pecajući ispod ovih strujnih vodova sede na bombi. Tek nakon događaja koji se dogodio mom drugu Srbi shvatio sam da na ovim drvenim banderama nema upozorenje :
       "Pazi Visoki napon"! Iz tih razloga ponašaju se kao da pecaju ispod vodova struje koja se koristi za domaćinstva, koja ne može da nanese zlo kao visoki napon. Uz to, bandere su drvene, što ribolovce tera na opuštanje.
       U prokupačkom ribolovačkom društvu priznaju da grafitni štapovi za pecanje dugi pet, šest i više metara nisu tako bezazleni, kako izgleda na prvi pogled.
       Grafit je odličan provodnik struje i svake godine desetak neopreznih ribolovaca strada tako što štapom dotakne električne provodnike pod naponom.

Srboljub Pavlović:
Priznajem, jedva sam ostao živ!
       Milanovoj smrti predhodila su događanja koja su se, samo slučajno, završavala sa srećnim krajem...
       Još uvek na strujnim vodovima se mogu videti okačeni delovi ribolovačke opreme koja visi(plovci).
       - Delovi ribolovačke opreme na vodovima visokog napona ukazuju da je bilo slučajeva izazivanja strujnih udara ribolovačkim štapovima, kaže zastavnik Radivojević, ali i da ti događaji očigledno nisu bili dovoljno upozorenje svima nama da obratimo više pažnje na kretanje ispod ovih vodova visokog napona. Uz to, oni koje je struja "drmala" ćute. Možda bi Milan Valjarević izbego pogibiju da je znao da je neko pre njega preživeo strujni udar izazvan visokim naponom.
       - Za razliku od onih ribolovaca koji su, verovatno, bili pogođeni strujnim udarom na Kondželjskim barama, igrom slučaja preživeli, i sve to prećutkuju, Milanova tragična smrt je, kaže Srboljub Pavlović, njega naterala da evo, sad, prizna, da je pre nekoliko dana, jedva preživeo strujni udar!
       - Popodne je bilo nekako šućmurasto priča Pavlović. - Sa nekoliko prijatelja došao sam da pecam. Obzirom da na mestu koje sam zauzeo riba nije htela da radi, krenuo sam da promenim mesto. Po običaju, kao i većina ribolovaca, zbog dužine štapa, štap sam zabacio na jedno rame, strunu sa udicom uzeo u ruku, ostalu opremu na drugo rame i krenuo da nađem bolje mesto. Nisam obraćao pažnju da čitavu radnju koju sam do sada obavljao na stotinu puta i ovog puta obavljam ispod strujnog voda od 10.000 volti. U jednom trenutku sam se stravično potreso, u istom trenutku sam nekih 5 do 6 metara poleteo glavom unapred i svalio se u visoku travu. Oprema se razletela svuda oko mene. Verujte, nisam znao šta me je strefilo. Odeća na meni je bila sva mokra kao da sam se kupao. Moji prijatelji koji su to gledali su priskočili i pitali me da li mi nešto fali, sigurno 20 sekundi sam unezvereno gledao i ćutao. Da bi im nakon toga u šali reko: fali, flaša piva. Obzirom da dobro poznajem ćudi struje brzo sam shvatio da je moj karbonski štap koji sam nosio na ramenu, pri mom penjanju uz obalu, zakačio strujni vod, pri čemu je došlo do stvaranja voltinog luka. Srujni udar me je dakle bacio o zemlju. Pretpostavljam da se nešto slično dogodilo tragično poginulom Milanu Valjareviću.